Copy Chaos -Galenskap och genialitet i textens tjänst
 

Fiktiv kampanj: "Du sa inget. Men det hördes ändå."

Det här är ett exempel på hur jag jobbar med värderingsdriven copy – där ton, budskap och form är lika viktigt som själva orden. Kampanjen är fiktiv, men frågan den lyfter är verklig:
Vad händer när vi inte säger något alls?

Med utgångspunkt i temat rasism och tyst acceptans har jag utvecklat en kampanjidé för en tänkt organisation i den idéburna sektorn. Fokus ligger på att tala om det obekväma på ett sätt som når fram – inte med pekpinnar, utan med precision, poesi och eftertryck. 

Nedan visar jag exempel på copy, arbete i sociala medier och en fysisk utställning knuten till kampanjen. 

 


Gillar du vad du ser?
Behöver du ett koncept som inte bara syns – utan känns?
Ett projekt som rör vid något större, sådär lätt?
Hör av dig.
Jag hjälper dig att skapa kommunikation som berör, engagerar och stannar kvar.

Post
Om